ALGEMENE VOORWAARDEN 


Artikel 1 – Afspraken en Annuleringen

1. De cliënt dient een afspraak uiterlijk 24 uur vóór aanvang van de behandeling te annuleren.

2, Bij annulering houdt Lash & Brow room €1 aan transactiekosten in, mits deze vooraf duidelijk aan de klant zijn vermeld.

3. Indien de cliënt deze verplichting niet of niet tijdig nakomt, is Lash & Brow Room gerechtigd 50% van de behandelingsprijs in rekening te brengen.

4. Bij niet verschijnen (no show) wordt 75% van het bedrag van de behandeling in rekening gebracht.

5. Indien de cliënt meer dan 10 minuten te laat arriveert, kan de afspraak worden geannuleerd en dient een nieuwe afspraak te worden ingepland.

6. De cliënt dient voorafgaand aan de behandeling alle contra-indicaties, nazorgadviezen en relevante informatie door te nemen.

7. Door het maken van een afspraak verklaart de cliënt hiermee akkoord te gaan.


Artikel 2 – Verantwoordelijkheid van de Cliënt

1. De cliënt is verplicht om vóór aanvang van de behandeling alle relevante informatie te verstrekken over:

  • Eventuele allergieën, overgevoeligheden of huidreacties
  • Gebruik van medicatie of medische aandoeningen die van invloed kunnen zijn op de behandeling;
  • Recente cosmetische of medische behandelingen.

2. Lash & Brow Room is niet aansprakelijk voor schade of allergische reacties die ontstaan doordat de cliënt onjuiste, onvolledige of geen informatie heeft verstrekt.

 

Artikel 3 – Productinformatie en Allergietest

1. De salon werkt met professionele producten die voldoen aan de wettelijke veiligheidseisen en worden gebruikt volgens de voorschriften van de fabrikant.
2. Op verzoek van de cliënt kan een allergietest (patchtest) worden uitgevoerd.
3. Indien de cliënt afziet van een allergietest, gebeurt dit op eigen risico. De salon is in dat geval niet aansprakelijk voor eventuele allergische reacties.
4. De cliënt is zelf verantwoordelijk voor het opvolgen van het advies van de salon met betrekking tot het uitvoeren van een allergietest.


Artikel 4 – Reacties na de Behandeling
1. Indien binnen 48 uur na de behandeling ongewenste reacties optreden (zoals jeuk, roodheid, zwelling of irritatie), dient de cliënt direct contact op te nemen met de salon (telefonisch of per e-mail).
2. De salon zal naar redelijkheid adviseren over passende vervolgstappen, maar is niet aansprakelijk voor medische kosten of schade als gevolg van allergische reacties.
3. Bij ernstige reacties wordt de cliënt geadviseerd onmiddellijk een arts te raadplegen.


Artikel 5 – Garantie
1. Lash & Brow Room biedt 6 dagen garantie op behandelingen en producten.
2. Deze garantie vervalt indien:

  • De cliënt vooraf is geïnformeerd over het verwachte resultaat en de houdbaarheid van de behandeling
  • De cliënt de nazorg- of thuisadviezen niet heeft opgevolgd;
  • De cliënt andere dan door de salon geadviseerde producten heeft gebruikt;
  • De cliënt producten niet volgens de gebruiksaanwijzing heeft toegepast;
  • De cliënt een medisch advies niet binnen 5 dagen heeft opgevolgd.


Artikel 6 – Aansprakelijkheid
1. Lash & Brow Room is niet aansprakelijk voor verlies, diefstal of beschadiging van persoonlijke eigendommen van de cliënt.
2. De salon is niet aansprakelijk voor schade, van welke aard dan ook, ontstaan doordat de salon is uitgegaan van door de cliënt verstrekte informatie.
3. De salon is niet aansprakelijk voor:

  • Schade als gevolg van allergische reacties die niet vooraf bekend waren of waarvoor geen melding is gemaakt;
  • Gevolgen van het niet opvolgen van salonadvies;
  • Producten die buiten de salon zijn aangeschaft of verkeerd zijn gebruikt;
  • Indirecte schade zoals gevolgschade of gederfde inkomsten.

3. De aansprakelijkheid van de salon is te allen tijde beperkt tot het bedrag dat voor de betreffende behandeling is betaald.


Artikel 7 – Overmacht
1. De salon is niet verantwoordelijk voor schade of ongemak voortkomend uit omstandigheden buiten haar invloedssfeer, zoals:
Een onverwachte productreactie;
Een gewijzigde productformule door de leverancier;
Een onbekende allergie van de cliënt.


Artikel 8 – Klachten
1. Indien de cliënt een klacht heeft over een behandeling of product, dient deze binnen 6 dagen na ontdekking mondeling of schriftelijk te worden gemeld.
2. De salon zal de klacht binnen 5 dagen adequaat beantwoorden.
3. Indien de klacht gegrond blijkt, zal Lash & Brow Room de behandeling kosteloos opnieuw uitvoeren binnen 14 dagen na de oorspronkelijke behandeling.


Artikel 9 – Persoonsgegevens & Privacy
1. De cliënt verstrekt alle gegevens die noodzakelijk zijn voor het uitvoeren van de behandeling.
2. De salon verwerkt deze gegevens in een klantenbestand en behandelt deze vertrouwelijk volgens de geldende privacywetgeving (AVG).


Artikel 10 – Behoorlijk Gedrag
1. De cliënt dient zich in de salon te gedragen volgens algemeen aanvaarde normen.
2. Bij herhaaldelijk onbehoorlijk gedrag heeft Lash & Brow Room het recht de cliënt de toegang tot de salon te weigeren zonder verdere opgaaf van redenen.


Artikel 11 – Prijzen & Betalingen
1. Alle prijzen van behandelingen en producten zijn zichtbaar vermeld op de website en in de salon.
2. Betaling dient direct na afloop van de behandeling te geschieden, tenzij vooraf online (geheel of gedeeltelijk) is betaald.
3. Bij tijdige annulering (minimaal 24 uur vooraf) wordt een eventuele aanbetaling binnen 14 werkdagen teruggestort.
4. Bij annulering binnen 24 uur voor aanvang van de afspraak wordt de aanbetaling niet geretourneerd.
5. Bij een no show wordt 75% van de behandelingsprijs in rekening gebracht.


Artikel 12 – Akkoordverklaring
Door een behandeling te boeken of te ondergaan bij Lash & Brow Room, verklaart de cliënt kennis te hebben genomen van deze algemene voorwaarden en hiermee akkoord te gaan.
Dit geldt voor alle boekingen, zowel online, telefonisch als in de salon.


E-mailen
Instagram